lördag 6 augusti 2011

En samlar av stort och smått!

För första gången ska jag nu prova att bli en bloggare. Jag tycker att det är så roligt att gå in och läsa dessa bloggar och lär mig mycket på detta och hoppas att jag ska kunna visa fina saker och lära ut en del av mitt kunnande.
Jag och min man har sprungit på auktioner och loppisar i mer än 30 år.
Jag samlar på gamla silversmycken men också på Colorado Gustavsbergs porslin och även annat porslin . Jag har samlingar av Lisa Larsson. Jag samlar även på gamla cellouid-dockor som jag gör kläder till om dom inga har när jag köper.Men är intresserad av det mesta från förr i tiden

Denna vas som jag nu lägger ut köpte jag när vi var i Skåne.
Den är 21 cm hög och gjord på Gustavsberg  av Willhem Kåge
Jag har aldrig sett en vas i denna färga av honom och undrar nu om någon vet något om denna.

3 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden!

    SvaraRadera
  2. Gila hann före mig! Tänkte också skriva välkommen här och hoppas att få läsa om fina grejer framöver.

    SvaraRadera
  3. Snygg vas. Välkommen ska bli kul att se vad du visar.

    SvaraRadera