onsdag 2 november 2011

Dockor i mängder

Då var det dags att visa lite dockor som jag samlat på mig. Stora som små och helst ska det vara celluloid. Några av dockorna är svarta

Även lite Disneyfigurer har det blivet i samlingen.

2 st  Micki figurer står där också, dom har aldrig lekts med.

Många gamla dockskåpsdockor och andra tillbehör till dockor har det också blivet. Det blir gärna så när man är samlare. Jag gillar att göra kläder till dockorna och det brukar det bli både stickat, virkat och sytt och helst ska alla dockor ha kläder.
Lägg märke till Betty Boop dockan till vänster det är en trädocka från 1930 talet



Här syns dom lite bättre


Lite mer dockor

Mickedockor och pussdockpar



Här finns John Blund och flera svarta dockor och små fina barnvagnar i plast från 50-talet


1 kommentar:

  1. Oj! Den enda docka som jag har är en äldre Ken-docka som jag har fått från en barbiesamlare.

    SvaraRadera